miercuri, 15 aprilie 2009

Târgul de Crăciun 2008

Suntem în Atrium, la nefumători. Aici e linişte, putem discuta. Teodora, cea a avut ideea trimiterii unui comunicat de presă la începuturile Freecycle® Sibiu, Adela, cu primul articol sibian despre Freecycle® Sibiu şi eu, „acuzatul” :) Glumesc. Şi eu, cel care s-a „lovit” pe internet de ceva numit „freecycle” şi – neştiind ce face din cauza loviturii - l-a implementat şi la Sibiu :P
Am discutat şi am notat ce dorim să facem, ce resurse avem, ce experienţă avem (sau – mai bine spus – nu avem), unde ne pricepem şi unde nu ne pricepem. Acţiunea era de amploare, iar timpul era scurt. Doream să colectăm în primul rând jucării pentru copii cu care soarta nu a fost foarte blândă. Apoi am „dat undă verde” obiectelor de mici dimensiuni; obiecte care doream să fie schimbate între trecători. E drept, nu ştiam decât „în mare” în ce ne băgăm. Nu aveam, încă, informaţii despre accesul la stand ori despre cum arată el şi pentru ce perioadă îl putem „locui”. Ce ştiam sigur era ca doar noi trei nu am fi făcut faţă. Aşadar, am decis să dăm sfoară-n ţară (de fapt, doar pe grup, nu şi-n ţară) că avem nevoie de voluntari. De voluntari şi de obiecte pentru stocul iniţial, a.î. primii vizitatori ai standului să aibă cu ce schimba obiectele pe care le aduceau. Şi cum exista şansa ca primii vizitatori să afle abia atunci de existenţa standului Freecycle® la Târgul de Crăciun şi – astfel – să nu aibă vreun produs pregătit, trebuia să participăm cel puţin două zile.
La o săptămână după prima întâlnire, a avut loc întâlnirea cu voluntarii. Din dorinţa de a nu ne impune ideile, am lăsat lucrurile sa curgă oarecum de la sine, dând doar o direcţie şi un sens în care vrem să „meargă” ele. Iar ideile au curs, unele dorind să se „impună” peste cele stabilite de noi la prima întâlnire. Nu le-am putut lăsa să facă asta deoarece, cum am mai precizat, timpul era scurt şi nu ne puteam întoarce la starea din urmă cu o săptămână.
A urmat prima întâlnire cu organizatorii Târgului de Crăciun, cei de la The Little Giant, cărora le mulţumim şi pe această cale. Apoi a doua, şi a treia. Între timp, a avut loc şi a doua întâlnire cu voluntarii. S-au ales coordonatori pe categorii (relaţia cu presa, contactul cu „beneficiarii” jucăriilor, etc.) şi s-a făcut un program al prezenţei voluntarilor la stand. Totodată, s-a dat o formă afişului, care a fost finalizat apoi de una din echipe; o alta s-a ocupat de realizarea unui banner cu „Freecycle®”, banner confecţionat din materiale reciclabile.
Trebuia să împărţim cu cineva una dintre căsuţele din cadrul târgului; din păcate, căsuţa era plină cu produse, şi astfel ne-am ales cu un stand deschis pe lateral: mai precis, o masă cu acoperiş. Vremea ne-a ajutat şi nu am îngheţat în cele 6 zile ale participării noastre la Târgul de Crăciun. 15 oameni, câte 2-4 în fiecare joi şi vineri, între orele 17 şi 21, timp de trei săptămâni. S-au strâns 14 cutii voluminoase şi doi saci mari de rafie cu jucării, precum şi două cutii cu cărţi. Toate acestea au ajuns, în mod egal, în 22 decembrie 2008, la Centrul de zi „Casa Deschisă” din Sibiu şi la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă din Turnu Roşu.
Două persoane am mers la Centrul de Zi. Copiii erau la Ora Poveştilor (nu cred că se numeşte astfel, e un nume ales de mine pentru a „suna” mai frumos), asftel încât am putut duce jucăriile în bucătărie fără să ne vadă ei. Nu am avut voie să facem poze, deci vom păstra doar în minte bucuria lor la primirea darurilor. La Turnu Roşu au fost alţi doi voluntari. Şi copiii de aici au fost foarte bucuroşi pentru darurile primite. De asemenea, doamna profesoară a fost încântată de faptul că jucăriile erau diferite; centrul a mai primit, şi cu alte ocazii, donaţii, însă toate produsele erau identice (de ex., copiii primesc bluze – aceeaşi croială, aceeaşi culoare, doar mărimile diferă; vine un ajutor constând în jucării? aţi ghicit, toate sunt la fel). Nu e vorba despre nemulţumirea cuiva la primirea unor donaţii, ci despre încântare la vederea diversităţii.
Dragi donatori, dragi voluntari, dragi organizatori ai Târgului de Crăciun, dragi susţinători ai acţiunii, fiţi mândri de Dvs., aţi făcut fericiţi nişte copii care AU NEVOIE să zâmbească!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu